Kural Bey ve Özgüven Hanım


Bölüm - 1 -







Kural Bey ve Özgüven Hanım .. İş yerimde iki zabit insan.

Bu şirket'te onlarla yaşlanacaktım , ama Yerebatan Sarnıcı'nda tuttuğum o dileğin gerçek olacağını hiç hesaba katmamıştım.

Ertesi gün uyandığımda hiç görmediğim Babaannem olarak uyandım.Lepiska gibi saçlarım , ve yetmiş beş yaşım. İşte hayat şimdi başlıyordu , Fakat yetmiş beş’ten geriye doğru.

Çalıştığım bu şirketin insanları daha sarışındı.Ne kadar sarışın'sanız , o kadar kurumsal'sınızdır bu kapitalist dünya'da. Makamlı günaydın demeyi , bir de acayip isimli , aynı tada sahip kahve'lerin ismini öğrenirsiniz. Ve şans'lıysanız bu sayede derdinizi anlatabilecek kadar italyanca öğrenebilirsiniz.Tercihen ikinci yabancı dil.

Kural Bey ; yakası ilikli , kuru kirpikli. Muhtemel otuz beş yaşında , tam dövmelik , hafif göbekli bir beyefendi.Özgüven Hanım ise kırk'lı yaşlarda , en son gönül ilişkisini bir önceki öğlen yemeğinde , kalamar ile yaşayan bir insandı.

Bana çok yanlış yapmışlardı.


Neden bilmiyorum , belki yetmiş beş yaşımda olmamdan , belki de başka giyecek bir şeyim olmamasından , ertesi gün '' belki de rüyadır '' kisvesi ile işe gitmeye karar verdim.Dolmuş Sosyete Pazarı'na doğru yol aldığında, bir genç'in bana yer vermesinden sonra ise , Babaanne olduğuma karar verdim.

Saat bir’i yirmi geçiyordu ve tansiyon haplarımı almamın tam zamanıydı. Zira yaşayacak yetmiş beş yaş , ve tahminen bin dokuz yüz elli'lerde girilecek bir ergenlik vardı.

Hayat acımasız , ilaç firmaları ise zalim’di. 

Şort'lara ve tişört'lere , maaşını yeni almış çırak edasıyla yaklaştım. ‘’şu şort’u uzat hele‘’ dedikten sonra satıcı ‘’ torun kaç yaşında ‘’ dediğinde ben çoktan fistan’ı çıkartıp , kıvrak bir şekilde şort’u giymiştim.Neden bilmiyorum fakat satıcı bu duruma çok sinirlenmişti. Davutpaşa , Davutpaşa olalı böyle kepazelik görmemişti. ‘’ babannesin sen babanne kal , giy ‘’ dedi ''fistan’ını‘’ 

Satıcı agresif , satıcı Cem karaca’ydı.

Sabır ise ; yılların emeği , alibaz oyunların , cengiz cümlelerin iptidai bir yansımasıydı artık benim için.

Eski Türkçe kaçınılmazsa , cümle kurmaya bakacaktın. Babaanne'nin teknoloji'den intikamı'dır eski Türkçe , tercihen ikinci yabancı dil.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yağmur da Bir İhtimaldi

Cebimde Hayallerim