Bir Çakmak , Yarım Hayal






Son yirmi liram var cebimde , tren’ler artık çalışmıyor ,
Yağmur bana tokat atarken , Hayat ve ölüm’ün tam köşesindeyim.
Al birini , vur ötekine.

Gideceğim en uzak yer  , bir adım sonrası .
Kadife pantolonumdan belli çok uzaklara gideceğim.
Bütün mal varlığım ; çakmak , hayal ve hayat ..

Ayaklarım ıslanıyor. Hiç de cinayet işlemiş havamda değilim.
Bu kaçıncı ? ben kasten ölmüşüm , polis beni aramıyor.
Ben polis'i arıyorum. iki çocuk koşuyor önümden , o kadar çocuklar ki , beni fark edemiyorlar.
Onlar doğru yerdeler..
Bir hayalimde doktor oluyorum,
Benim annem çok hasta , diğer hayalimde iyileşmiş ,
Diplomaya gerek kalmıyor.


Bir çakmak , bir hayat var elimde , iki elim cebimde ,
Al birini , vur ötekine.
70 yaşımdaki halim geçiyor önümden , ‘’ okulu bitirdin mi ‘’ diyor ,
Ne acayip.
''Sanki sen bitirdin'' diyesim geliyor ,
Bir sigara istiyorum.

Yalandan bir sigara veriyor bana , ‘’çakmak var ’’ diyorum , 
Bir nevi üstü kalsın gibi bir şey benim için ,
Hava kararıyor ,
Yarım sigara yetiyor her şeye.


Beş yaşımdaki halimi görüyorum uzaktan ,
Bana doğru yaklaşıyor ,
Ve yere tükürüyor.
‘’ Terbiyesiz ‘’ diyorum , 
‘’ Yetişebilsem yüzüne tükürürdüm ‘’ diyor ,

 Bi s.ktir git diyorum içimden .

 Makarna suyu koyuluyor öğrenci evlerinde ,
Elleri üşüyor erkek çocuklarının bulaşıkları yıkarken ,
Ve  matematiği sadece yirmi lira ile kaç öğün yemek yerim diye kullanıyorum.

Teyzeler otobüste yer vermeyen gençlere içlerinden sunturlu küfürler ediyorlar , 
Ve otobüsler hiç bir zaman istediğim yere gitmiyor.
Ben de bu yüzden yer vermiyorum.
‘’ Danışıklı küfürler ‘’ ile yaşlanıyor teyzeler .


Yarım hayal var elimde ,diğer elim cebimde.
Sorsalar çok ağlarım , 
Diğer yarım nerede ? 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yağmur da Bir İhtimaldi

Cebimde Hayallerim