Kardan Adam Olur Mu ?


Aslında her şey çok kolaydı.

Uğur topu serkan’a verecekti ,
Serkan köksal’ı görecekti ,
Köksal ise bir kişiyi çalımlayıp ,
Kalenin orda benimle gözgöze gelecek ,
Topu bana ortalayacak ve ben
Kolay olanı yapıp , Kahraman olacaktım.

Ve diğer tenefüs
O’nunla konuşacaktım.


Maç yoğun kar yağışı altında oynanıyordu.
Iki sınıfın dersi boş olduğundan ,
Seyirci de fazlaydı.
Bir grup köşede kardanadam yapmaya çalışıyordu ,
Ve ben
Kahraman olmaktan
Bahsediyordum.

Her şey düşündüğüm gibi başlamıştı.

Serkan , köksal’a vermişti topu ,
Köksal çalımı attı, o anda göz göze gelip
Golü atacağımızdan ,
Emin olmalıydık.

Fakat o anda ,
Köksal yerine , O’nunla
Göz göze geldik.
O saniye dünya durmuş ,
Karlar ve ben ,
Erimiştik.

Top’un kafama çarpmasıyla tekrar dünya’ya geldim.
Sevinç çığlıkları yerine ,
Kırılan camın sesini
Duyuyordum.

Bu kez hayat değil ,
Maç durmuştu.
Takım arkadaşlarım yerine ,
Müdür yardımcısı bana doğru
Koşuyordu.




“ Senden adam olmaz oğlum “ dedi.
E normaldi ,
Sekiz yaşımdaydım.
Ben  de O’na
“ O da bişey mi örtmenim , asıl kardan adam olmaz “
dedim.


Hiçbir şey düşündüğüm gibi gitmemişti.
Kahraman olamamış , onunla
Konuşamamıştım.

Yıllar sonra , karlı bir günde
Kızılay’da karşılaştık O’nunla.
“Büyümüşsün , adam olmuşsun” dedi.
Gülümsedim ,
Etrafıma baktım ,hiç kardan adam yoktu ,
 içimden :
“Ne benden , ne de kardan adam oldu aslında”
dedim.

Artık her şey çok daha zordu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yağmur da Bir İhtimaldi

Cebimde Hayallerim